top of page

MIESZKANIA I DOMKI W MARISTELLA    ALGHERO

Maristella to nadmorska dzielnica Alghero, leży 10-15 minut jazdy autem lub autobusem na północ z  centrum Alghero. 15 minut autem z lotniska. Dolecicie tutaj liniami Wizzair z Warszawy i Katowic oraz Easyjet z Berlina. Dzielnica znajduje się na trasie beachBusa, który łączy centrum Alghero z kilkunastoma plażami i ciekawymi miejscami w  okolicy, więc doskonale sprawdzi się na pobyt cały lub częściowy bez auta. To właśnie tutaj znajduje się przepiękny, widokowy cypel Capo Caccia ze słynną grotą Neptuna, okolica tonie w zieleni, pieszo z  mieszkania jest wejście do rezerwatu przyrodniczego Parco Naturale Regionale di Porto Conte, są tu ścieżki turystyczne, można spacerować godzinami po rozległym naturalnym terenie, obserwować zwierzęta, jeździć na rowerach.

300-500 m z mieszkań do dużej piaszczystej plaży Spiaggia di Maristella a Porto Conte, na jej południowym krańcu mały port turystyczny, na  plaży bary i wypożyczalnie leżaków i parasoli, jej drugi,

północny kraniec bardziej dziki ze ślicznym sosnowym laskiem na tyłach. Pieszo z

mieszkań przystanek autobusowy, bar, pizzeria, restauracja i market. Możecie być

tu dowiezieni z lotniska za  ok. 30 euro, ale dojedziecie także  autobusem.

Domki i apartamenty są rozmieszczone maksymalnie 700 m od siebie, więc

możecie zamieszkać w 2-3 rodziny w pobliżu siebie, są także domy mieszczące

do 10 osób. Do 20 minut jazdy autem lub Beach Busem kilkanaście ślicznych plaż

– Spiaggia di Porticciolo, Spiaggia Mugoni, Spiaggia Tramariglio, Baia delle Ninfee

, Cala Bramassa, Cala Viola, Spiaggia di San Lorenzo, Spaggia delle Bombarde,

Spiaggia del Lazzaretto... na Starym Mieście w Alghero , oddalonym 10-15 minut

jazdy autem lub autobusem urokliwe wąskie uliczki, dziesiątki sklepików z ręko-

dziełem i biżuteria, lodziarnie, restauracje i lokale. Dzielnica Maristella to świetna

baza wypadowa do zwiedzania całej północy jak i zachodu Sardynii oraz na wypadu

w głąb wyspy. Do wielu pięknych miejsc dalej położonych dojedziecie także

autobusami dalekobieżnymi i pociągami. Można także przejechać się zabytkowym pociągiem Trenino Verde. Po rezerwaci noclegów otrzymacie  mailem w PDF mój przewodnik po tym rejonie wyspy, pełen konkretnych informacji – współrzędne GPS parkingów, plaż, punktów widokowych, opisy kilkudziesięciu plaż w  okolicy ze wskazówkami dojazdu, scenariusze całodniowych wycieczek po okolicy do zrealizowania samemu, opisy zwiedzania Alghero, info o atrakcjach dla dzieci, opisy wszystkich portów turystycznych i marin z ich oferta rejsową, info o wynajmie aut, motorówek, rowerów, skuterów, info o lokalnych festach z degustacjami i lokalnych targów, wskazówki gdzie jechać na sardyńską ucztę, a nawet przepisy lokalnej kuchni po polsku. Spędzając wakacje w  tej okolicy możecie popłynąć w rejs jachtem z naszą rodaczką Monika lub wybrać się na ciekawą wycieczkę w głąb lądu z Polką Gosią i jej mężem lokalnym przewodnikiem. Koniecznie spójrzcie  na relacje naszych rodaków z wakacji w Maristella na dole strony.

- MIESZKANIE "MONIKA" 3 OSOBOWE
- DOM "IZA" 8-10 OSOBOWY
- MIESZKANIE "JAŚ", 6-7 OSOBOWE

- DOM VALENTINA Z BASENEM
Kotwica 4

MIESZKANIE MONIKA  3 OSOBOWE
Parter - sypialnia małżeńska, salon z aneksem kuchennym i rozkładaną kanapą dla 1 osoby, łazienka , pralka, TV.
Na zewnątrz weranda ze stołem, krzesłami, parasolem, gril. mieszkanie jest na ulicy Via dei Tamerici w Maristella, Alghero , autobusem 15 minut do centrum Alghero, do plaży pieszo 5 minut, przystanek autobusowy 400 m z domu,
tydzień czerwca dla 2 osób od 500 euro

DOM IZA  8 - 10 osobowy

400 m do plaży, 2 poziomowy, 3 sypialnie, 2 łazienki w tym jedna z wanną i prysznicem a druga to tylko WC , obszerny salon z kuchnią, ogródek ze stołem, krzesłami, wielkim parasolem, gril, w mieszkaniu 10 miejsc noclegowych ale razem z kanapami w salonie, w jednej z sypialni jest 5 miejsc noclegowych, w mieszkaniu TV, pralka, zmywarka, dobrze wyposażona kuchnia,

Przykład ceny:

- tydzień w lipcu dla 1360 euro, w  lipcu 1690 euro, w cenie media, pościel, ręczniki, sprzątanie końcowe,

MIESZKANIE "JAŚ"  6-7 osobowe

do plaży 500 m, obniżony parter, więc chłodno nawet w sierpniu, ma sypialnię małżeńską, łazienkę z prysznicem, salon , kuchnię , w salonie 2 rozkładane kanapy 2 osobowe, jest dodatkowe łóżko poj, TV i pralka, kuchnia dobrze wyposażona, ogródek, umeblowana weranda,  można tu wynająć rowery - 10 euro na dzień a 50 euro na tydzień.

Przykład ceny:

- tydzień w lipcu dla 6 osób to 790 euro, w cenie media, pościel, ręczniki, sprzątanie końcowe.

DOM VALENTINA Z BASENEM

dom jest po przebudowie i remoncie, kompletnie na nowo urządzony w czerwcu 2019, klimatyzowany, z prywatnym basenem, elegancko i funkcjonalnie urządzony, 3 poziomowy:

parter duży salon z częścią kuchenną nieco wyizolowana, w części salonowej 2 kanapy rozkładane,, łazienka

I piętro 3 sypialnie - pierwsza łóżko małżeńskie, druga i trzecia łózko małż + łózko poj, , 2 łazienki z prysznicem

poddasze sypialnia małżeńska + łózko poj, łazienka z prysznicem,

razem z kanapami 15 miejsc do spania, bez kanap 11 miejsc, można w sypialni dostawić łóżeczko dziecięce,

przykład ceny- tydzień  dla 12 osób w czerwcu ok. 1600 euro euro, w cenie media, klima, pościel, ręczniki, sprzątanie końcowe, basen.

Spójrzcie na kilka relacji z pobytu tam :

Cześć Alicjo! Już śmiało mogę powiedzieć, że tradycyjnie dziękujemy za pomoc w organizacji naszego czwartego wyjazdu na Sardynię. Spędziliśmy fantastyczny tydzień w Maristella. Wybrałaś dla nas idealne mieszkanie (chyba nas już dobrze znasz;)) u bardzo sympatycznej Valentiny. Mieszkanie usytuowane było 10 min spacerkiem od urokliwej, spokojnej i piaszczystej plaży, która okazała się naszą ulubioną spośród wszystkich, które odwiedziliśmy podczas wrześniowego pobytu. Okolica naszego mieszkania była bardzo spokojna i trochę "dzika", za sprawą lasów znajdujących się wokół. To było dokładnie to, co sobie wymarzyłam na ten wyjazd. 3 min drogi od naszego mieszkania znajdowała się pizzeria z przepysznym jedzeniem, w bardzo atrakcyjnych cenach - szczerze polecamy. Jesteśmy również bardzo zadowoleni z poleconej przez Ciebie wypożyczalni aut - wszystko przebiegło bez najmniejszych problemów.

Na pierwszą wycieczkę wybraliśmy się do Groty Neptuna. Oczywiście nie skorzystaliśmy z wersji dla wygodnych (statek), lecz drogę do groty oraz z powrotem pokonaliśmy schodami! Na zwiedzanie wybraliśmy godzinę późniejszą, kiedy nie było już tak gorąco i jak się okazało, była to dobra decyzja. Schody biegną wzdłuż wysokiego klifu, dzięki czemu piękne widoki wynagradzają trud włożony w ich pokonywanie.
Kolejnego dnia "odhaczyliśmy" "must see" jakim jest plaża La Pelosa. Może ma coś w sobie, ale zdecydowanie wolimy bardziej ciche i mniej zaludnione miejsca. Ponad pół godziny szukaliśmy miejsca do zaparkowania, a na samej plaży zabawiliśmy może z godzinkę, nie słysząc własnych myśli. Pozbieraliśmy je pijąc kawę w bardziej kameralnym miejscu, w knajpce na skałach za plażą, w stronę wieży. W drodze powrotnej wstąpiliśmy na plażę La Saline, która wydała nam się bardziej urzekająca niż znana i lubiana La Pelosa.

Jeden dzień z naszego wyjazdu poświęciliśmy na Castelsardo. Malowniczo położone miasteczko, strome alejki, masa sklepików i wikliniarki pojawiające się wieczorem na gankach swoich domów tworzą klimat.
Miejsce naszego pobytu okazało się świetnym miejscem wypadowym, a okolica zachęcała do spacerów i odkrywania różnych znanych i mniej znanych plaż. Między plażami Bombarde, a Lanzzaretto znajdują się przyjemne małe zatoczki z piaszczystymi plażyczkami, z zejściami w dół po skałach. Bardzo podobało nam się też na plaży Mugoni, która jest na tyle długa i szeroka, że mimo parkingu znajdującego się bardzo blisko i plażowej restauracji, wg mnie nie straciła swojego pierwotnego uroku.
W tej okolicy jest mnóstwo plaż, a każda ma do zaoferowania co innego. Każdy znajdzie tu swoją ulubioną.
Ostatni, pochmurny dzień naszej wyprawy był dość aktywny, bo poświęciliśmy go na zwiedzenie zespołu nuragów Palmavera oraz Parco Conte Nature Reserve. Wejście do ww. Parku znajdowało się nieopodal nas tj. w Maristella i kosztowało 3 euro. Polecamy ubrać wygodne buty, wziąć butelkę wody, spray na komary, ręcznik i wyruszyć w drogę! Podstawowa trasa do punktu widokowego zajmuje około godziny w jedną stronę i prowadzi przez przecudny las. Jejku jak tu pachnie! Kwintesencja śródziemnomorskiej roślinności, relaks dla ciała i duszy. Po godzinie spokojnego spaceru dotarliśmy na skraj wyspy. Widoki tutaj są piękne. Odważni mogą wdrapać się na ruiny budynków obronnych i skały. Byliśmy zachwyceni! Drogę powrotną pokonaliśmy innym szlakiem, bliżej brzegu. Po kilkudziesięciu minutach dotarliśmy do Cala Bramassa - ślicznej dzikiej plaży, na której warto zabawić dłuższą chwilę, wsłuchując się w szum fal i wdychając zapach Sardynii... Stąd już tylko kilka minut do wyjścia z Parku.
Na szczęście wspomnienia, doświadczenia i nowe znajomości zapisujemy w głowach i w sercach. Za każdym razem przywozimy je ze sobą do domu i tak zostają z nami na zawsze.
Alicjo dziękuję za wszystko, za magię.
                                                                                           Julia i Piotr

witaj Alicjo, byliśmy wiele razy we Włoszech,  ale nigdy na tak pięknych wakacjach. Domek Monika był dla nas w sam raz, miło wypoczywało się w ogródku na  leżaku, do plaży 3 minuty spokojnym spacerem, a  plaza  cudowna, przy głównym wejściu było sporo ludzi , ale wystarczyło odejść trochę w prawo by plażować w spokoju. Maristella  to mała urokliwa  miejscowość, jest tam wszystko, żeby spędzić fajne wakacje, obyliśmy sie bez auta, bo chcieliśmy odpocząć od kierownicy. Do centrum Alghero dojeżdżaliśmy autobusem, raz pojechaliśmy ARSTem do Stintino i raz  do miasteczka  Bosa. Odpoczęliśmy wspaniale, Pani valentina przysłała po nas auto w dniu odlotu, zawiozło nas na lotnisko, szkoda, ze to tylko tydzien...